"בלש ניו יורקי: פורעי החוק": הספירה לאחור נמשכת

ביקורות
הספירה לאחור, אל עבר אחרון הסרטים בכיכובו של ברוס וויליס נמשכת. התוצאה זהה בדיוק לכל אלו שנספרו כבר מאחור, בשנים האחרונות ונותר רק לנסות ולהצליח לזכור, ממש בקושי, את השנים היפות של אחד משחקני האקשן המפורסמים ביותר בהוליווד.

"בלש ניו יורקי: פורעי החוק": הספירה לאחור נמשכת
"בלש ניו יורקי: פורעי החוק": הספירה לאחור נמשכת

זה כבר נהיה נדוש מזמן; לרדת על הסרטים של ברוס וויליס וכבר ידוע לכולם שלקריירת המשחק שלו (אם אפשר לקרוא למה שהוא עושה בשנים האחרונות משחק או קריירה) יש תאריך תפוגה, אבל ניכר כי אין תקווה לראות סרט עם רמה ממוצעת, אפילו, בכיכובו של השחקן המזדקן. הפעם מדובר באחד הסרטים האחרונים שהוא היה שותף להם בקריירה הענפה מאוד שלו, בשנה במסגרתה הוא שותף בלא פחות מתשעה סרטים!!! כאמור, גם הפעם אין בשורה בנוגע לאיכותו של הסרט ונותר רק לנסות ולהתפייט עם כמה שיותר מילות פרידה מאדם שבהחלט ייוותר בזיכרון הקולקטיבי של צופי הקולנוע, בכמה מהסרטים האייקוניים ביותר, שידעו שנות השמונים והתשעים.

בכל ביקורת לסרט שלו, אשר הגיע בשנתיים האחרונות בטלוויזיה, כבר דובר על הדיבור האיטי והמשחק המאוד מוגבל, של שחקן שרכב על גל הצלחה עצום, בעיקר בשנות התשעים וכזה שלא הצריך יכולות משחק משובחות ואפשר לו להפוך לאגדה. גם בסרט הנוכחי ניכרת עייפות החומר על האיש והוא בקושי מצליח לחבר משפטים, מבלי לגרום לרחמים וגעגוע לגרסה הישנה מאוד שלו. המגבלות ניכרות בתנועותיו, בדיבורו וכל אלו ועוד מתאפשרים בזכות תסריט מטופש וגנרי עד להחריד. וויליס אינו אפילו הכוכב הראשי בסרט, שבעיקר רצה אותו על הפוסטר ותו לא. הדפוס הזה ממשיך לאורך השנים האחרונות והניצול הציני של מפיקים ובמאים מליגות נמוכות ביותר, בולט לעין ומכמיר את הלב.


אוטוטו אני מסיים עם כל השטויות האלה | באדיבות פורום פילם

גם הפעם מדובר בסרט אקשן דבילי למדי, במסגרתו וויליס מגלם שוטר קשוח, שעל אף גילו עדיין נחשב לכוח גדול בתחנתו ושמו מוכר הרבה מעבר ללוס אנג'לס, בה הוא עובד. וויליס או בשמו בסרט - ג'יימס נייט, הוא דמות משנית לחבורת שודדים, שעובדת באופן לא חשאי במיוחד, על מנת לפרוץ למקומות מסוימים, בעלי יעדים אסטרטגיים, אשר יאפשרו להם להרוויח מהר ובקלות. בפועל מדובר בחבורה חובבנית למדי, שבכל שוד מושכת יותר ויותר תשומת לב והמשימה האחרונה שלהם נגמרת בקרב יריות לא דיסקרטי במיוחד ובפציעתו של פיצג'רלד - שותפו של נייט (המגולם על ידי לוכלין מונרו, שנמצא בסרט לשתי דקות בערך) ומכאן מתחיל חשבון פתוח בינם לבין נייט ושותף חדש ובעל תחושה גבוהה לצדק בשם גודווין.

השוד הראשון משתבש, אבל החבורה מצליחה לצאת בשן ועין עם הכסף ולא כלואים. המפעיל של החבורה הוא מיליונר מושחת, ששולח אותם לעוד משימה, שתשתבש ותניע את העלילה. אותו מפעיל גם היה מעורב בתקרית מסוימת עם נייט ומשתמש בו בתור כוח עזר, על מנת להוריד את החקירות מהגב שלו ומגבם של אנשיו, עד ש...לא. הסרט מזגזג בין השודדים הצעירים, שיש לחלקם מה להפסיד ובין צמד הבלשים, שמנסים את כל כוחם בלהתחקות אחרי העקבות של חבורת הגנבים. זוהי בערך העלילה וממנה לא תוציאו עוד התרגשויות מיוחדות או יוצאות דופן. עם זה היה להם לעבוד ועם זה הם הצליחו אפילו להגיע למספר בתי קולנוע ברחבי העולם, בעיקר כדי להיפרד כיאות מברוס וויליס, למרות שלא כך צריכות להיראות פרדות.


הייתי מעדיף שותפים אחרים לסרטים האחרונים בכיכובי, רק שתדע | באדיבות פורום פילם

העלילה מחוררת כמו גבינה שוויצרית, אף אחד לא באמת מצליח להתחבר לאף אחת מהדמויות ובעיקר לא לזו, האיטית והמוגבלת, אותה מגלם וויליס. הוא כבר איבד את האמינות לפני יותר מעשור, בכל הנוגע למשחקו ובכל שנה שחולפת ובעיקר בשנתיים האחרונות, זה הולך ונהיה יותר ויותר קשה לצפייה. הגיל שלו ניכר, אבל לא כמו מצבו הבריאותי ומתסכל להביט בקריירה השוקעת של השחקן הזה, אל עבר תהומות שאף שחקן גדול ומפורסם בהוליווד לא היה מאחל לעצמו להגיע אליהם. לא מכבד את הרגעים האחרונים של הקריירה, אבל הבור הזה כבר נחפר כמה שנים מוקדם יותר ועם כל משכורת על כל אחד מעשרות הסרטים שהיה שותף להם במשך השנים האחרונות, ניכר כי עוד חתיכת כבוד עצמי ופאסון הולכות ונעלמות, לצערו ולצערינו.

עוד אשפתון בהשתתפותם של שחקנים מדרג נמוך, בבימויו של במאי מחריד, שעוד מתכנן ועובד על ייצור טרילוגיה מהשטות הזו. יש סרטים שהז'אנר שלהם לא נכחד והם מצליחים איכשהו למצוא את עצמם בבתי הקולנוע ומופצים מבלי, באמת, סוג של הצדקה עבורם, בכל הנוגע לקהל צופים והסרט הזה הוא בדיוק אחד כזה. סיפור משמים, תסריט נוראי ומחורר וקאסט שהבולטים בו כבר מזמן לא מייצרים שום דבר טוב, הרבה מעבר לשני עשורים. קשה לומר שיש רצון לראות עוד סרטים מבית היוצר של וויליס, אבל הם עוד יזרמו אלינו בשנה הקרובה, עד שהברז ייסגר והקריירה באמת תיגמר, מבלי יכולת אמיתית לקום מהקבר הקולנועי, במסגרתו קובר וויליס את קריירת המשחק שלו ומתחיל להידרדר רפואית.


עוד כמה חודשים, עם אותם בגדים; בסרט אחר | באדיבות פורום פילם

משפט על הסרט:
דבילי ומיותר, כמעט כמו כל סרט בהשתתפותו של וויליס בעשור האחרון. סרט שודים מהדרג הנמוך ביותר שאפשר לחשוב עליו וכזה שמבטיח שינה טובה בקולנוע וחוסר עניין מובהק.

משפט על הבמאי:
אדוארד דרייק הוא עוד אחד מהבמאים האלו, אשר אוהבים ללהק את וויליס בשביל השם שלו. אף אחד מהסרטים שלו לא ייזכר לטובה וניכר שטוב לו עם זה. ההמשכונים בדרך.

משפט על השחקנים:
על ברוס וויליס כבר הורחב מעל ומעבר. לצידו ולמשך כמעט חמש דקות בטוטאל, שאת מרביתם הוא מבלה בשכיבה ועם מסיכת הנשמה בבית החולים, תוכלו למצוא את לוכלין מונרו, הזכור בעיקר מהסרט "מת לצעוק" הראשון והבלתי נשכח. עוד על הפוסטר ובתפקיד יותר משמעותי, תוכלו לחזות בג'ימי ג'ין-לואיס, שזכור בעיקר בתור ה-האיטי מהסדרה "גיבורים", הסרט החלש של נטפליקס - "האיש האפור" ואף שיתף פעולה עם וויליס בעבר המוצלח יותר שלו ב"דמעות של שמש" (שם כיכב גם ג'וני מסנר, מהסרט הנוכחי). אין אפילו אחד שנותן הופעה ראויה וכך זה גם נראה בסופו של דבר.


גם אני כאן, לא לשכוח! | באדיבות פורום פילם

משפט על אורך הסרט:
בדרך כלל סרטים מסוגו של זה נגמרים אחרי שעה ועשרים או גג שעה וחצי. כאן דרייק משך, משום מה, עוד עשר דקות תמימות מעבר לשעה וחצי. כאלו שהיו צריכות להיחתך ועוד.

סיכום המבקר
10/
2.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בלש ניו יורקי: פורעי החוק": הספירה לאחור נמשכת
סרטים בקולנוע