"הדרך לחיים": שובר חוליות

ביקורות
מה שמרגיש כמו דרמה קומית ורומנטית מספק, בעצם, סיפור מרגש ומעורר השראה, שדווקא תרגומו לסרט קולנוע לא מצליח לעבור חלק בגרון. למזלו של הסרט הכוכב שלו מציל אותו, באופן יחסי, מנפילה למחוזות נמוכים מבינוניות.

"הדרך לחיים": שובר חוליות
"הדרך לחיים": שובר חוליות

כרזת הסרט מתעתעת, אהרון פול מתעתע גם הוא והטריילר הוא זה שיכול להוביל אתכם בכיוון הנכון, גם אם לא יפרוט בפניכם את הסיפור במלואו. יש משהו בסרט הזה שלא מצליח להתיישב היטב בחדרי הלב ולהוציא את התגובות שככל הנראה ביקשו להוציא מפיקי ויוצרי הסרט. סיפורו המדהים ומעורר ההשראה של אדם ניסקר מקבל ייצוג דלוח למדי של כולם מלבד אהרון פול (שאותו אין צורך להציג לאף אחד באמת), אשר מגלם את ניסקר עצמו.

פול מגלם את ניסקר, סוכן מכירות של משכנתאות, אשר מחזיק את החיים במקום בדיוק בו הוא רצה אותם; הוא בעל דירה מתוקתקת, בוס שמת עליו (אשר מגולם על ידי ג'ף דניאלס), בעבודה שבה הוא מצוין והקידום ממתין לו מעבר לפינה. הוא פוגש את מי שהוא חש שהיא האחת ונראה שכל הכוכבים זזו לכיוונו. הזחיחות משפריצה ממנו והנוחות הגדולה היחסית שהורעפה עליו מגן עדן מגיעה למקום מבחן ענקי ביום בהיר וקפוא אחד.


שיחקתי אותה בענק, מסמן עוד V ביומן | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

באותו יום בהיר מבצע אדם קפיצה אל נהר קפוא, ברגע של שיכרות קלה וכל חייו מתהפכים עליו. הוא מתעורר בבית חולים משותק בארבע גפיים, החברה שלו נמלטת וכל מסלול חייו נעצר. הוריו ואחיו לא מסוגלים להתמודד עם הנכות ועם המפלצת הרגשית שמתעוררת לה והם מתחילים לחפש לו עזרה מקצועית, בדמותה של אחות רוסיה וקשוחה, אשר מגיעה כמין מרי פופינס לטיפול בנכים, שאף אחד לא מסתדר איתם.

אם לא הייתם יודעים שהסיפור מבוסס על מקרה אמיתי, ככל הנראה הייתם מרגישים שהכל הונדס באופן מלאכותי ואכן המקרה לא רחוק מהמציאות. אין ספק שיד התסריטאים התערבה בלא מעט מקרים, אשר השתייכו בעבר לסיפורו המרגש של מר ניסקאר. ועדיין, עם האמור, מובן שבשביל לשווק סיפור מרגש לצופים בבית, אי אפשר בלי קצת התערבות תסריטאית, כמו זו המודגמת בסרט.


כן....את זה לא ממש צפיתי | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

הסרט מביא בקו חצי ישר את ההתמודדות של אדם עם המציאות החדשה ואם חשבתם שמדובר בסרט בנאלי על ניצחון הרוח האנושית והגעה לסוף טוב, דרך סבל והתסגלות למצב החדש, הרי שאתם צודקים לפחות במחצית מהערכותיכם. הרוח האנושית אכן נושבת היכן שגופו של אדם הפסיק לעבוד, אבל בנוגע לסוף טוב וסגירות מעגלים, הרי שהסרט מנסה קצת להיצמד למציאות העכורה ואם תרצו לדעת איזו היא בדיוק, תצטרכו לשים את נפשכם בכפכם ולבדוק את הסחורה.

אין שום ייחודיות בניסיון לשווק ולספר את סיפורו של ניסקאר ועל אף שדווקא הקטע הרומנטי כמעט נפקד לחלוטין ממרבית שלבי הסרט, העובדה הזו מהווה סוג של יתרון עבור סרט שמנסה לספר סיפור עם עוגן ריאליסטי. הבעיות והפתרונות מרגישים קצת ממוחזרים, על אף העובדה שמדובר בבסיס מציאותי לכל דבר ועניין ועקב האכילס הגדול מכל נעוץ דווקא בקאסט של שחקני המשנה, שסביב אהרון פול, אשר מוכיח שהוא יכול לסחוב סרט לבדו, אך הוא לא מספיק בעצמו, בכדי לגרום לסרט להפוך לטוב יותר.


בכוונה לא רואים את החלק התחתון | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

משפט על הסרט:
חמוד, מרגש לפרקים מועטים מאוד וגם מצחיק לרגעים אחרים. בטוח שהיה רוצה להוציא תגובות שונות ומגוונות יותר מקהל הצופים ועם זאת, מכוון נמוך למדי ולא משיג קשת עליתית ורגשית רחבה מדי.

משפט על במאי הסרט:
מייקל אפנדהל, במאי סדרות בדרך כלל (וטובות למדי), הולך על קו כמעט בטוח ויוצא עם תוצאה מינימליסטית ונחמדה מדי, בעבור סרט עם נושא כבד משקל. אין איזון בין הז'אנרים: הקומי והדרמטי, עובדה שדי מתפוצצת לו בפנים, בסופו של דבר.

משפט על השחקנים:
החיים קשים כאשר ג'סי פינקמן הוא חלק מאוד חשוב ממך ושלך. אהרון פול היה מת להתנתק ואפילו מצליח להוכיח בתפקיד משובח שהוא יכול, אבל הוא עדיין מוביל סרטים מדרג נמוך למדי, כמו זה ולא כאלו בקנה מידה גדול יותר. טום ברנג'ר, לנה אולין, סליה ווסטון ופול וולטר האוזר בתפקידי משנה בינוניים למדי, שלא מצליחים לרומם את הסרט ואפילו די להפך.

משפט על אורך הסרט:
לפחות כאן לא משכו יתר על המידה. שעה וחצי ולילה טוב.

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הדרך לחיים": שובר חוליות
סרטים בקולנוע