"לשיר": שירו שיר

ביקורות
האולפנים המזוהים עם "גנוב על הירח", על שלל מיניוניו, עושים שינוי כיוון אל עבר עולם החי. "כוכב נולד", גרסת החיות, יוצא לדרך והוא פשוט חוויה מוזיקאלית כיפית לכל המשפחה.

"לשיר": שירו שיר
"לשיר": שירו שיר

אולפני Illumination התרברבו קצת לפני תחילת הסרט עם טריילר קורע וקולע של "גנוב על העולם", שיגיע בקיץ הקרוב (שהוא די רחוק, באופן יחסי) וזה אומר לכל הילדים באולם שהמיניונים חוזרים לסיבוב נוסף של כיף וצחוק. עוד קצת לפני תחילת הסרט התחברו המיניונים גם לשמו של הסרט אותו הם מקדמים בזה הרגע ועמדו לשיר בעירבוב קולות, סוחטים עוד כמה צחוקים מהקהל הצעיר והבוגר ואז הגיע תורו של הסרט להכניס את הדמויות המצוירות והשירים בביצוען והוא בהחלט עשה זאת.

לאחר ש-Illumination הזכירו לנו למי צריך להמשיך ולתת קרדיט, בכל פעם שהם מעלים סרט למסך, הם הלכו לכיוון שונה למדי מכיוונם של גרו והמיניונים שלו. ממש לא מזמן האולפנים העניקו לבעלי החיים קולות ומסרים, אבל היו עדיין בחזקת חיות מחמד של בני האדם (ב"החיים הסודיים של חיות המחמד" המצוין). בסרט הנוכחי הם כבר מקבלים האנשה מלאה וממלאים את חלקם של בני האדם בעולם מושאל, שם לגורילה, לפילה ולחזרזירה ישנם חלומות על יציאה מהחיים הבנאליים והמשעממים שלהם, אל עבר גאולת סלבס ודרך המוזיקה.


(הסוף לאיסוף מטבעות ברחוב)

בעולם שסוגד לאייקונים תרבותיים, אשר צומחים כחלק מתרבות אינסטנט של ריאלטי-פופ, בעולם כזה אפשר למכור את השחזור והמחזור של תחרות שירה. את הטריק הזה מנסה למכור, באסטר מון, קואלה (מת'יו מקונוהיי) מיואש ממצב תיאטרון החלומות המנופצים שלו, אשר מחוזר, במקום על ידי צופים, על ידי לאמה בנקאית עצבנית, שרק רוצה לעקל, לסגור ולזרוק את המפתח לביוב. באסטר מעוניין לנסות את מזלו פעם אחת נוספת לפני שסוגרים את השאלטר ומפרסם תחרות שירה עם סכום זכייה שאין לו לתת, כתוצאה מטעות הדפסה של מיס קרולי, המזכירה שלו - לטאה זקנה בעלת עין אחת (אותה מדבב באופן נפלא, במאי הסרט - גארת ג'נינגס).

תחרות השירה הופכת בצורה מעשית למדי ובאופן די מהיר, להיות איחוד של חלומות הנראים בלתי ניתנים להשגה, אשר מנסים את מזלם תחת קורת גג רופפת אחת. אין כאן עניין של תחרות אמיתית בין הדמויות, מעבר לתחרות של כל אחת מהן עם המירוץ המטורף של החיים, אשר משיג כל אחת ואחת מהן. הפשטות של העלילה עשויה להקל על הצופים הצעירים להתחבר לתכנים של הסרט בקלות רבה, הקונספט של "כוכב נולד" והשאיפה לכוכבות מיידית הם גם תכנים שהצופה הצעיר עשוי להכיר מהמציאות העכשווית האופפת אותו ומכתיבה חוקים חברתיים לא כתובים.

הסרט הנוכחי נראה יותר כמו המשך או מבוסס על עולמם של כוכבי הסרט "זוטרופוליס" ;, כאשר עולם בני האדם לא מתקיים ובמקומו מתקיים עולמם החלופי של החיות, אשר מתנהגות בדיוק כמו בני אדם. באסטר ורעיון התיאטרון שלו צמחו מאהבת ילדות לעולם התיאטרון והפשרה העכשווית שלו מתחברת בחיבור ישיר למה שהקהל הרחב דורש, על מנת להשיב את ימיו הזוהרים של התיאטרון שלו. הוא בונה על האמונה שכישרון בלבד מספיק על מנת להפוך לכוכב ומזיז החוצה את העבודה הקשה, על מנת לייצר את הכוכב הבא, שגם יעזור לו להציל את מבנה החלומות האבודים שלו.


(יאללה, קחו חמש דקות הפסקה)

הדמויות שינסו את מזלן בתחרות חסרת הסיכוי מראש מגיעות כולן מחתך אוכלוסין קשה יום במידה זו או אחרת: רוזיטה, החזרזירה בעלת עשרים וחמשת הילדים והבעל שרק רוצה לישון (מגולמת היטב על ידי ריס ווית'רספון הנפלאה) היא הייצוג המושלם לעקרת בית, שחייבת התערבות טכנולוגית יוצאת דופן, על מנת לזנוח את בעלה וילדיה, בשביל להגשים חלום וכמובן שהמקום הטוב ביותר להתאמן בו, מוכר לכל ילד והורה מסצנת הריקוד בסופרמרקט בזכות הטריילר הנדחף של הסרט. מייק (בדיבובו של סת' מקפלרן) הוא עכברון ערס, עם כישרון ווקאלי קלאסי של שירה ונגינה, הוא מסובך עם גורמים מאפיונרים ומחפש כסף קל, דרך שימוש בקולו. אש (סקרלט ג'והנסון) היא דורבנית רוקיסטית בלתי מוערכת על ידי החבר שלה והיא מחפשת כרטיס יציאה מעולם של בינוניות, ג'וני (טארון אגרטון המצוין) הוא גורילה צעיר, שרק רוצה להגשים חלום ולא להיות שודד כמו אביו וחבורתו ומינה (טורי קלי) היא פילה שרק רוצה לשיר, אבל היא משותקת בכל פעם שיש לה קהל, השומע אותה שרה.

הסרט מעביר במהרה את המבחנים על המקומות הנחשקים לנבחרת המובילה ושם הוא דוחף ערבוב עצום ומגוון של מוזיקה מכל הז'אנרים, בביצוען של מגוון רחב של החיות בטבע ובבית. מעבר לחיות הנבחרות, שורדות גם כמה כאלו שיעשו לכם מצחיק לעוד כמה רגעים נבחרים כמו למשל גאנתר, חזיר גרמני שבכל פעם שהוא פותח את הפה, הקהל חייב להגיב בצחוק רועם (ניק קרול בביצוע פשוט היסטרי) ועוד חבורת מכרסמות יפניות שמזנקות מדי כמה דקות, על מנת לא להבין כלום, להיות חמודות ולהצחיק ולו לעוד כמה שניות קלות. הסרט הופך לקראת סופו להיות מיוזיקל מודרני עם ביצועים נהדרים ומבצע פנייה עלילתית חדה, אשר מהווה גורם מפתיע למדי, אבל הסיום יהיה בדיוק כמו שחשבתם.


(למי שהסתבך עם הקולות מאחוריי החיות)

גארת' ג'נינגס ביים עד כה את "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" הקולנועי ואת "הבן של רמבו" ועכשיו הוא מנסה את כוחו בסרט מצויר ומרובה כוכבים ורושם ביחד עם אולפני Illumination עוד הצלחה בתגבורם ועזרתם של מיטב הקולות ההוליוודיים לדיבוב סרטים וכמובן לא מעט שירים נפלאים שיעשו לכם חשק לשיר, לרקוד ופשוט להנות מעוד סרט נהדר לכל המשפחה, שפשוט עובד נהדר.


"לשיר"
אורך סרט: 108 דקות.
במאי: גארת ג'נינגס.
שחקנים: מת'יו מקונוהיי, ריס ווית'רספון, סת' מקפרלן, סקרלט ג'והנסון, ג'ון סי. ריילי, טארון אגרטון.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "לשיר": שירו שיר
סרטים בקולנוע