השדים באים: סרטי האימה של 2015

קולנוע
לאחר ששנת 2013 הייתה שנה מעולה לז'אנר האימה ואחרי ששנת 2014 הייתה חלשה בהרבה, 2015 מגיעה בתור אחת השנים המבטיחות ביותר בז'אנר האימתי שעליו עוד ידברו שנים קדימה.

השדים באים: סרטי האימה של 2015
השדים באים: סרטי האימה של 2015

אז מה הולך להיות לנו השנה? סרטי האינדי בז'אנר מגבירים קצב השנה עם סרטים מוערכים כמו "משהו עוקב אחרי" (It Follows) ועוד כמה סרטים שעלולים להיות הפתעה נעימה, למרות שלצערנו חלקם לא יגיעו השנה לקולנוע. ג'יימס וואן נטש השנה את סרטי האימה בשביל להביא את הסרט הטוב ביותר בזיכיון 'מהיר ועצבני', עושה הרושם כי סדרת סרטי האימה "הרוע שבפנים" עדיין ממשיכה לסיבוב שלישי בלעדיו. כרגיל "פעילות על טבעית" תוציא סרט נוסף השנה, לצערנו שוב אורן פלי יישאר אך ורק על תקן המפיק. אוהבים את הסרטים האלו? מתלבטים מה יש עוד? קיבצנו עבורכם את הסרטים אשר צפויים להיות המפחידים ביותר שיצאו בתקופה הקרובה.

"פולטרגייסט" ;

אחרי החידוש החביב ל"יום השישי ה-13", "ליל המסכות" של רוב זומבי (עליו עוד נדבר בהמשך), וכמובן הסיוט שהפיק מייקל ביי לסרט הפולחן "סיוט ברחוב הלם", מגיע תורו של סרט הקאלט של טובי הופר וסטיבן שפילברג, כן יש מקום לחשש. אבל אל דאגה, כאשר סם ריימי ("מוות אכזרי", "הטינה" וכמובן טרילוגיית "ספיידרמן" המקורית), הבמאי/מפיק שכמעט כל פרויקט שהוא נוגע בו הופך לזהב, משתף פעולה עם במאי סרטי הילדים האפל גיל קינן ("מפלצת של בית", "עיר הגחלת") יש למה לצפות.

על עלילת הסרט אני לא אוסיף הרבה, כולם מכירים את הילדים המפחידים שמקבלים ביקור מפתיע מאורחים לא רצויים. לפי הטריילר, נראה שיוצרי הסרט לא מהססים לשמר את האווירה המצמררת שהציגו לנו בשנות ה-80, זאת בעזרת אפקטים מיוחדים שלא נראו מלפני 25 שנה. הרימייק ל"פולטרגייסט&qu ot; ייצא השנה לאקרנים ב-28 למאי בארץ. אה ואל דאגה... הפעם אף אחד לא מת על בצילומי הסט.



"רוח זדונית 2"

אם לומר את האמת, אני בהחלט לא נפלתי מהכיסא כשצפיתי בסרט הראשון "רוח זדונית" של סקוט דריקסון ("השדים של אמילי", "לילה מסוכן"). כמה שאני מכבד את הבמאי, רעיון הפאונד פוטייג' לא בדיוק עשה איתו חסד. גם איתן הוק עם זאת, הטריילר החדש הצליח בכל 16 שניותיו המפוארות לצמרר ולהקפיץ הרבה יותר מאשר מה שדריקסון עשה בכל סרטו האורך שעתיים. יש גם לציין שגם הוק וגם דריקסון המשיכו הלאה כשזה האחרון עומד לנסות את מזלו עם "דוקטור סטריינג'" של מארוול.

הפעם יש לתת את הכבוד לבמאי המבטיח קירין פוי אשר היה אחראי ככותב וכבמאי על "סיטדל" מ-2012, אחד מסרטי האימה המרתקים והטובים ביותר שחזיתי בעשור האחרון. הסרט ימשיך את דרכו של הראשון וכמו שמו גם כן יתמקד ברוח זדונית שגורמת לילדים לרצוח את הוריהם, לצלם את הרצח ולראות את הסרטון הזה פעם אחר פעם. שני סוסמן ("סיפורו של אביר"), ניקולס קינג ("פעילות על טבעית 3") וג'יימס רנסוון ("שבעה חטאים") שיחזור על תפקידו מהסרט הקודם. הסרט ייצא בארץ ב-20 לאוגוסט.




(פורים וליל כל הקדושים עברו אבל הילדים יתחפשו שוב באוגוסט)

"קרימזון פיק"

כשאתה שומע סרט אימה עם כמה מהשמות הגדולים ביותר בהוליווד בשנים אלו כגון טום הידלסטון (לוקי מ"הנוקמים"), ג'סיקה צ'סטיין ("בין כוכבים", "כוננות עם שחר") מיה וואסיקובסקה ("אליס בארץ הפלאות") וצ'רלי הונאם ("פסיפיק רים") תחת שרביטו המנצח של גיירמו דל טורו, אז קודם כל אתה מרגיש הקלה שיש תקווה לסרטי אימה בעלי תקציב עם במאים ושחקנים מנוסים. שנית, קשה שלא לשים לב לכל סרט של גיירמו דל טורו, הבמאי שעשה סרטים כמו "הלבוי" המצוין והמשכו המוצלח פחות, "המבוך של פאן" ולאחרונה "פסיפיק רים" שיזכה בקרוב להמשך מצופה.

כמו כן, עלילת הסרט תתרחש במאה ה-18 ותעסוק בסופרת צעירה בשם אדית קושינג (וואסיקובסקה) אשר בעקבות טרגדיה משפחתית ומשולש אהבה, היא בורחת מעברה הכואב. הדרכים מובילות אותה לאחוזתם של האח והאחות מקמייקל (הידלסון וצ'סטיין) לחגיגה מסוכנת של רוחות, דם, אלימות ופחד אשר ייגרמו לאדית להיזכר בטרגדיה נוראית שעברה. כמו כמעט כל סרט של דל טורו, העלילה מצוינת והסרט יתאפיין בבימוי אפל וגותי. הסרט ייצא לאקרנים השנה בארץ ב22 לאוקטובר, עד אז אפשר ליהנות מהטריילר המצמרר.



"פעילות על טבעית : דרישת הרוחות"

הסרט השישי של סדרת הפאונד פוטייג' שהתחיל אורן פלי שנכון לעכשיו לא מראה סימני ביטול. אני לא יכול שלא להודות שהסדרה קצת הידרדרה, אבל בוא נודה בזה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתעלם ובטח לא לדלג על פרק נוסף בסדרה הבלתי נגמרת. למרות שהסרט אמור לצאת באוקטובר הקרוב, העלילה עדיין לא פורסמה אבל ניתן לשער שהיא תמשיך את הקו של שאר הסרטים בסדרה הבלתי נגמרת. את הסרט יביים גרגורי פלוטקין ויככב בו ג'יי הירון שמוכר בעיקר בתור פעלולן בסרטים כמו "ספיידרמן המופלא 2" ו"צבי הנינג'ה". נכון לימים אלו אין עדיין טריילר רשמי לסרט.


(לא רואים את הסוף, צילום: מתוך הסרט)

"31"

כי מי לא אוהב את רוב זומבי? הזמר, הבימאי, הכותב, הצלם, המפיק, העורך המוזיקלי, בקיצור בן אדם מאוד מאוד מוכשר אפשר לומר. עם סרטים כמו "בית 1000 הגופות", החידוש ל"ליל המסכות" (כמו שהבטחתי) ולאחרונה "המכשפות מסיילם", רוב זומבי נחשב לנציג הסרטים הברוטאליים ולאחד הבימאים הכי קיצוניים שפועלים כיום כשהוא הופך כל סרט שלו לחגיגת גור בדומה לסרטים הקלאסיים של שנות ה60-70.

הסרט מתחיל כמה ימים לפני ליל כל הקדושים וסובב סביב 5 אנשים אשר נחטפים למקום דמוי גן שעשועים הנקרא "עולם הרצח" אשר בו הם נאלצים לשחק משחק קטלני בשם 31. חוקי המשחק הם לשרוד 12 שעות במקום, נשמע פשוט? אז זהו שלא, המשחק כולל בתוכו ליצנים לא כל כך נחמדים שינסו לרצוח את האנשים. רוב זומבי הבטיח בזאת שהוא יצר את הסרט הברוטאלי והקיצוני ביותר שהוא יצר אי פעם.

למרות שהוא כרגע נמצא בתהליכי צילומים, הסרט מובטח לצאת עוד השנה. ידוע שמלקולם מקדוול ("התפוז המכני") ישוב לשתף פעולה עם זומבי לאחר שיתוף פעולה מוצלח ב"ליל המסיכות", ולצדו ישחקו עוד שחקנים שחלקם שתפו פעולה עם הבמאי כמו ג'ינג'ר לין ("דחויי השטן"), לו טמפל ("לא ניתנת לעצירה", "דחויי השטן" גם כן), ריצ'ארד ברייק ("דום") וטי. ג'יי. מילר ('קלוברפילד' ) .


(תמונה שחשף זומבי מהסרט ומציגה את "אחות הדרקון" מתוך הסרט "31", צילום: bloody disgusting)

"להתעורר מפחד"

עם כל סרטי ההמשך, החידושים וסרטו של גיירמו דל טורו, דווקא אחד מסרטי האימה שאני אישית הכי מצפה להם הוא סרטו של מייק פלנגן שלפני כשנה וחצי הביא לנו את סרטו הגאוני- "השער". אבל עם כל הכבוד לפלנגן, מה שמשך אותי מאוד בסרט הזה היה העלילה שמהתקציר נשמעת מקורית באופן מפתיע.

העלילה מספרת על זוג הורים שכולים בשם ג'סי (קייט בוסוורת, "סופרמן חוזר") ומארק (תומאס ג'יין,"הערפל ") שלאחר מות בנם הקטן מאמצים ילד יתום בשם קודי (ג'ייקוב טרמבליי, "הדרדסים 2"). לילה אחד, ההורים מגלים שלבנם החדש ישנם כוחות מיוחדים. בזמן שהוא ישן, כל חלום קסום שהוא חולם מתעורר למציאות. ההתרגשות הגדולה וההתפעלות מהברכה של בנם תתגלה במהרה כקללה מסוכנת כאשר מתעוררים לחיים גם סיוטיו המחרידים. הסרט אמור לעלות בארה"ב ב-8 למאי ויגיע אלינו ב4 ליוני. ככל הנראה שמי שאהב את שילוב האימה עם הדרמה המצמררת והמסתורית שהכין הבימאי ב'השער' יחכה גם לסרט הזה.



"הרוע שבפנים 3"

אה וחשבתם ששכחתי? סרט האימה המצופה ביותר לשנת 2015 לדעת כותב זה והינו הסרט השלישי בסדרת הרפאים המצליחה המספרת את חלק מסיפורה דווקא בתוך עולמם האפל של המתים. ג'יימס וואן כמובן לא המשיך לסיבוב שלישי וזאת כפי שאמרנו על מנת לקדם את "מהיר ועצבני 7" שכנראה יקדם אותו למעמד שהוא כבר לא יצטרך לעשות סרטים דלי תקציב. עם זאת, הוא משאיר את הסדרה בידיו המאוד טובות של יד ימינו שהינו הכותב והשחקן המוכשר לי וונל. למי שהשם חדש לו, מדובר לא רק בשותפו של וואן לכתיבה ולהפקת הסדרה הזו, מדובר גם בזה שהעלה את הרעיון הראשוני שיוביל לסדרת 'המסור' בה הוא אף שיחק בתור אדם, שותפו לתא של לורנס גורדון.

פטריק ווילסון ורוז ביירן לא יחזרו לתפקידם והסרט הפעם לא יתמקד במשפחת למברט. הסרט יתפקד כפריקוול ויעקוב אחרי משפחת ברנר, קווין (סטפני סקוט, "ראלף ההורס") ואביה שון (דרמוט מלרוני, "ג'ובס"), אשר ביתם נרדפת ע"י ישות על טבעית. לין שיין תחזור בתור תפקידה המפורסם כאליס ריינר שגם כאן תשתמש בכישוריה ליצור קשר עם עולם הרוחות בכדי לעזור למשפחה והיא לא תצא מהבית מבלי שני עוזריה טאקר וספקס שאותם ישחקו שוב אנגוס סמפסון ולי וונל. יוצרי הסרט מבטיחים את הפרק האפל והמצרר ביותר מכל הטרילוגיה.

הטריילר נראה חביב ומבטיח, נראה שלי וונל נכנס לנעלי חברו במקצועיות רבה עם הרבה תוספות של אפקטים מצמררים, עלילה נחמדה ודמויות מפחידות יותר כשאחת מהן הזכירה לי לרגע אחד את "הטינה". הסרט ייצא השנה לאולמות הקולנוע בארץ ב4 ליוני. בכל מי שאהב את העולם שיצרו וונל ווואן ב-2 הסרטים האחרונים לא הולך לפספס את בימוי הבכורה של וונל בפרק השלישי.



כמה ששנת 2015 תהיה קודם כל השנה של סרטי המדע בדיוני ושל סרטי הקומיקס למיניהם (שככה זה כבר כל שנה), ז'אנר האימה מראה נוכחות מרשימה שקשה להתעלם ממנה. נשאלת השאלה מבין המבחר הלא קטן לאיזה סרט הכי תעדיפו ללכת?
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על השדים באים: סרטי האימה של 2015
סרטים בקולנוע