חשיפה: עלילת "ההוביט: מפלתו של סמאוג"

קולנוע
כשלושה חודשים לפני יציאת הסרט "ההוביט: מפלתו של סמאוג", הסרט השני בטרילוגיית ההוביט, נחשפת לפניכם העלילה של הסרט והסצנות שיופיעו בו.

חשיפה: עלילת "ההוביט: מפלתו של סמאוג"
חשיפה: עלילת "ההוביט: מפלתו של סמאוג"

אז מה נראה בסרט? האם העלילה נצמדת למקור הספרותי? מה נוסף לסרט שלא מופיע בכתביו של טולקין? והאם שוב נראה את גולום במלוא הדרו? כאן נענה לכל אלה ועוד (צפו לספוילרים!).

פיטר ג'קסון כבר חשף ואמר בראיונות שונים כי הסרט ייפתח במשהו שהוא "מוכר אך בלתי צפוי". ידוע לנו גם כי לפחות סצנה אחת צולמה באתר הצילומים של הפונדק "הפוני המקפץ" במהלך הצילומים מתחילת השנה וקרוב לוודאי שייכללו פגישה בין גנדלף לתורין לקראת המסע אל ארבור וההר הבודד, וגם כי ייתכן מאוד שאחת מסצנות הפתיחה של הסרט תכלול את אביו של תורין, תריין, שגולם על ידי אנתוני שר ובצורה כזו או אחרת אלה יהיו חלק מסצנות הפתיחה בסרט.

אראגורן בפונדק "הפוני המקפץ". האם נחזור לפונדק הידוע?



הסרט ימשיך מהנקודה שבה הסתיים הסרט הקודם, תורין וחבורתו יגיעו אל ביתו של ביאורן, כאשר אזוג רודף אותם בעודם מגיעים לשם יתנהל הדו שיח הבא, בין גנדלף לבילבו (כפי שנחשף בסינמה קון ב-2012):

גנדלף: "אינך אותו ההוביט שיצא מהפלך... מה מצאת שם, בתעלות הגובלינים?"
בילבו (מלטף את הטבעת הטמונה בכיסו): "האומץ שלי"
גנדלף: "טוב ויפה... אתה תזדקק לכך"

כשתגיע החבורה לביתו של ביאורן היא תותקף על ידו (בסצנה שנראתה כבר בטריילר עצמו). את ביאורן גילם מיקאל פרסבראנדט השבדי שאמר על תפקידו כי לקח חלק בסצנה נוראית. במהלך שהותם בביתם ביאורן ישוחח עמם רבות כמו גם עם גנדלף ויזכיר כי שטח ביתו מותקף בידי אורקים (ייתכן שבסצנת פלשאבקים נזכה להצצה על בולג, בנו של אזוג והצצה לסצנה שבה ביאורן קוטל אורק). בשיחה גנדלף יוטרד מאוד מעליית האופל ומעניין עליית כוחו של בעל האוב.

בילבו והגמדים ביער מירקווד



תורין וחבורתו ייכנסו למירקווד (היער האופל שראינו ב"ההוביט: מסע בלתי צפוי" כביתו של רדגאסט), ייתכן שעל פי מידע שביאורן נותן לגנדלף, גנדלף ייפרד מהם כדי לחקור את עלייתו של בעל האוב, ייתכן שגנדלף ייפרד מעליהם בכעס קל (בדומה לסצנה מההוביט כשהוא נפרד מהחבורה בפעם הראשונה). באחד מהווידאו בלוגים של פיטר ג'קסון נחשף הדיאלוג הבא:

גנדלף: תן לי סוס
אורי: למה, לאן אתה הולך?
גנדלף: לחפש תשובות!

בילבו ברגע של הנאה קלה



בילבו והגמדים ייכנסו ליער וייתקלו בשלל תקריות כמסופר בספר ההוביט, לרבות סצנה שבה בומבור נופל לתוך נחל מכושף והופך למשותק בכל גופו, מה שייאלץ את הגמדים לשאתו על גבם, סצנה שכבר נחשפה בעבר באחד מהבלוגים של פיטר ג'קסון. בנוסף (כפי שכבר נחשף בטריילר) נראה סצנה שבה בילבו מטפס על העצים להקיף על היער ולראות את גודלו והוא נתקל בפרפרים מעופפים. תתכן סצנה שבה תורין צד צבי מאחר. הסרט יתמקד לא מעט בגנדלף היוצא לחקור את קברו של המלך מאנגמר יחד עם רדגסט. השניים יגיעו לדול דולדור, שם יגלו כי הקברים ריקים וכי רפאי הטבעת נמלטו מקברם.

בילבו והגמדים ייתקלו בקורי עכביש וייאבקו בעכבישי ענק (סבצנה קצרה שנחשפה גם בטריילר), הגמדים יילכדו אך לבסוף יצליחו להימלט, רק כדי ליפול מפח אל הפחת, לידיהם של האלפים של יער מירקווד שהם פראיים ועויינים הרבה יותר לעומת האלפים של ריבנדל. הם ייתקלו בלגולאס ויגיעו למחנה האלפים שם יכירו גם את טאוריאל, ותורין יתעמת מול מלך האלפים, תרנדויל (בסצנה שנחשפה גם בטריילר ובה גם תרנדויל יאמר לתורין, "זמן רב חלף מאז תורין אוקנשילד הגיע צפונה... לשם איזו מטרה?"), מיד לאחר מכן הגמדים יילקחו למאסר.

אצל האלפים של יער מירקווד תורין לא ימצא הרבה חברים...



טאוריאל, שמשרתת כשומרת המלך תתברר כמי שמוטרדת מאוד מעליית כוחו של הרוע ובעוד לגולאס מתגלה כעויין את הגמדים מאוד היא מחליטה לסייע להם. בסרט לוהקו שחקנים שונים לגלם אלפים, כך למשל קרייג הול לוהק כגאליון, משרת המלך, בעוד אלי קנט לוהק לתפקיד אלף בשם לתוין. רובין קר לוהק כאלף בשם אלרוס. האלפים ייאלצו להתמודד מול מתקפת אורקים בקרב פנים אל פנים (קרב שמוצג היטב בטריילר לסרט), אחד מהאורקים יילקח בשבי לחקירה בידי האלפים. בין שאר מהבלוגים שחשף הבמאי, נחשף הדיאלוג הזה:

לגולאס: "היה לאורק הרבה יותר מה לספר לנו"
תרנדויל: "לא יותר ממה שהוא יכול היה לספר לי"

אזוג וציידיו ימשיכו לרדוף את החבורה, ויובילו אותם גם לעיר האגם שם ייפגשו את בארד הקשת ולבסוף ייאבקו בדרקון סמאוג בסצנה מרהיבת-עין.

שיא הסרט, ללא ספק...



"ההוביט: מפלתו של סמאוג" ייצא לאקרנים ב-19 בדצמבר 2013. הסרט מהווה סרט המשך של "ההוביט: מסע בלתי צפוי". הגמדים, בילבו וגנדלף ממשיכים את מסעם במטרה להחזיר את הזהב שלהם מהדרקון סמאוג. בסרט שבבימויו של פיטר ג'קסון מככבים מרטין פרימן, איאן מק'קלן וריצ'רד ארמיטייג'.

טריילר מתורגם:

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על חשיפה: עלילת "ההוביט: מפלתו של סמאוג"
סרטים בקולנוע