"בלאדשוט": בלאדשטות

ביקורות
היקום הקולנועי של "וליאנט" חוטף גליץ' ומכה רצינית בדרך להתפתחות בתור יריב כלשהו ליקומים הקולנועיים האחרים. וין דיזל מככב באופן גנרי בעוד קומיקס אקשן חסר מעוף והשראה.

"בלאדשוט": בלאדשטות
"בלאדשוט": בלאדשטות

ובכן. מה באמת מישהו ציפה לקבל כאשר וין דיזל מוביל סרט מבוסס קומיקס? לא, באמת. הייתה תקווה שזה באמת ייראה אחרת? באמת? וין? דיזל? לא היו סיכויים קלים שבקלושים שייצא מזה משהו טוב. גם שאר הליהוק העביר מסרים גסים בעובי קורת בטון מזוין – גאי פירס, שכבר לא ייצר שום דבר טוב מזה עשור וטובי קבל, שמאז "רוק'נרולה&qu ot; נמצא בתהליך התרסקות מתמיד, מבטיח ולא מסיט מבט לאחור ולו לשנייה אחת, בשביל להבין מה השתבש מאז אותה הופעה יוצאת דופן.

יקום הקומיקס של "ואליאנט" הוקם כתולדה של פרישה של מספר עובדי מארוול לשעבר, אשר הרגישו שנועדו לעשות דברים גדולים ולא לקשור את עצמם לענקית הקומיקס, שהייתה גדולה גם לפני שלושה עשורים. מספר גלגולים עברו על המותג, עד שלבסוף התיישב בתור חלק מעולם קומיקס מאויר. חלק מהעניין של להיות משויך ליקום קומיקס, הוא לתרגם אותו לקולנוע וכמובן לעוד כסף. אולפני "סוני" לקחו את התכשיט לידיהם בסופו של דבר, בשנת 2015 ומשם הדרך לסרט הראשון, ביקום הקולנועי ההולך ומתגבש, הייתה קצרה.


יש לי סטארט-אפ מטורף בשבילך. אתה תמות ותעבוד אצלי | באדיבות פורום פילם

הגיבור הראשון, שהיה אמור להשיק את העולם הקולנועי של " ואליאנט" הוא בלאדשוט. חייל לשעבר, שנהרג בעת מילוי תפקידו, מקבל את מתנת החיים ממדען-רופא ואמור להמשיך את חייו כמעט מהיכן שנעצר, רק עם כוחות כמעט על טבעיים. כוחותיו מועצמים פי כמה וכמה בזכות העובדה שמושתלים במחזור הדם שלו רובוטים ננו טכנולוגיים, אשר הופכים אותו לבעל עוצמה אדירה, יכולת ריפוי והתממשקות עם הרשת בכל שלב של היום, בלי הצורך בחיבור Wifi.

ולאחר ההקדמה שנשמעת די גנרית ומשעממת, אם לומר את האמת, הגיע הזמן לצלול לחצי שעה בתוך הסרט ולהרגיש...בדיוק את אותו הדבר. לא רק שדיזל הוא גיבור האקשן הגנרי ביותר שקיים עלי אדמות, הוא גם מככב בסרט שתואם בדיוק את מידותיו ונעדר יצירתיות בסיסית בקונספט שיכול להיות חתרני והרבה יותר מעניין, ביקום קומיקס שמנסה להוות אלטרנטיבה לאולפנים הגדולים ביותר.


זה גם עושה מסאז' בגב | באדיבות פורום פילם

קשה לומר שאפשר למצוא כאן קמצוץ קטנטן של משהו שאפשר לעבוד איתו ויותר מזה – אם תרגישו צורך באיזו שהוא שלב של הסרט להזכיר את המושג "משפחה" או "I Live For This Shit", הרי שהגעתם לסרט הלא נכון בסריית הסרטים הבלתי נגמרת של דיזל, אשר מרגיש דומה לאחרים ושלא מחדש מאומה לז'אנר, מעבר למראה השמור בגיל 50 פלוס והעובדה שהוא ממשיך להתרועע עם נשים צעירות ממנו בשני עשורים לפחות.

בין סצנות מרדפים לסצנות החיבור המזויף של בלאדשוט לשאר הדמויות בסרט, אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה לו כל הסיפור הזה לא היה מסופר? כלל. על אף שמארוול שחררה את מרבית הנוקמים לבתיהם, עד הצעה חדשה כלשהי, ניכר כי מי שעשוי להיכנס לוואקום העצום שמותירה אחריה טרילוגיית הנוקמים (עם הפיצול בצמד הסרטים האחרונים) לא יהיה היקום הקולנועי של "ואליאנט".


נערת בלאדשוט החדשה | באדיבות פורום פילם

הדרך שבה מספר דייב ווילסון את הסיפור של בלאדשוט, היא דרך שניכר כי לא חשבו עליה עד הסוף. התסריטאים נפגשו, החליטו על קונספט ואז לקחו שיירים מכל מיני סרטי אקשן וסרטי קומיקס, הפקידו אותם בידיו הלא מיומנות בכלל של הבמאי הצעיר, לו זהו הסרט הראשון וניכר כי את הקרדיט הוא קיבל בעיקר בזכות עברו במחלקות האפקטים הוויזואליים במגוון סרטי ומשחקי אקשן מוכרים יותר ופחות.

ווין דיזל ימשיך הלאה, לקדם את "מהיר ועצבני" על אף נגיף אחד, שמסתבר שאינו מפחיד שרירנים משורגים. כל צופה וצופה שרוצה את כספו בחזרה, יכול לגשת לתיבת התלונות הסגורה במחסן של הקולנוע או להגיע לקולנוע בגישה הכללית של כיבוי המוח. כי באמת שלא ברור למה היו ציפיות שונות מהסרט הזה מכל שאר סרטיו של התוסף לדלק.


לא, לא בפנים | באדיבות פורום פילם

משפט על הסרט:
עוד תוצר חלש מאוד מצידו של דיזל, שפשוט צריך לנסות ולהבין מה השתבש במהלך הדרך ואיך דה רוק ג'ונסון השאיר לו את כל האבק והשתלט לחלוטין על הז'אנר.

משפט על הבמאי:
"סרט ביכורים" הוא צירוף שתמיד משווה חשיבות ויוקרה לסרט ראשון של במאי כלשהו. במקרה של דייב ווילסון, קשה להוסיף מונחים שנשמעים מרשימים למשהו שקשור ליכולות בימוי, מעבר לאפקטים וויזואליים מרשימים.

משפטים על השחקנים:
לא סתם הוא גילם את גרוט. היכולות של וין דיזל לגלם משהו מעבר לעץ שאומר שלוש מילים כמעט לא קיימות והסרט הנוכחי מדגים זאת בצורה נפלאה. לצידו מככבים גאי פירס, שמאז "ממנטו" כבר עברו שני עשורים ומעבר לכמה הבלחות, הוא כבר מזמן לא מבריק וטובי קבל, שמבליח לתפקידון פצפון ובאמת מאז תפקידו בתור ג'וני קוויד ב"רוק'נרולה& quot; אי אפשר למנות פרויקטים רבים שנמנה עליהם והצליח(ו). אלייזה גונזאלס ("אליטה: מלאך קרב", "הובס ושואו") מארחת להם חברה בתפקיד בינוני, כמצופה מרמת הסרט.

משפט על אורך הסרט:
שעה ושלושת רבעי, שבעיקר מרדימה ולא מרשימה. עדיף היה לרדת לאיזור השעה וחצי ולסיים עם הברוך הזה.

סיכום המבקר
10/
4.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בלאדשוט": בלאדשטות
סרטים בקולנוע