הימורי אוסקר® 2020

קולנוע
אין דרך טובה יותר להיכנס לעשור חדש מאשר להשכיח את מבוכות השנה הכמעט אחרונה בעשור הקודם. הטקס ה-92 במספר יציע תיקון לכל מאוכזבי 2018 ומוכיח שאפשר לעשות זאת נכון, אז נחזור להמר ולהביע משאלה אישית בכל קטגוריה לקראת הטקס שייערך בין ראשון לשני, ב-03:00 לפנות בוקר.

הימורי אוסקר® 2020
הימורי אוסקר® 2020

שנת 2018 תיזכר לעד בתור השנה שהחלה את חיזוק והעצמת מהפכת חדירתה של נטפליקס למיינסטרים האוסקרי®. הפרס הגדול לא הלך ל"רומא", לדאבונם של מבקרים רבים, אבל סרטו של אלפונסו קוארון בהחלט פרץ חומות ענק, פורר אותן לאבק והשנה נטפליקס דוחפת שני מועמדים לפרס הגדול, שלאחד מהם ישנו סיכוי ממשי לזכות ("האירי" - בכל זאת סקורסזה).

שנת 2019 גם מינפה סרט שמשתייך למשפחת הקומיקס, שנה שנייה ברציפות. הפעם לא מדובר בקוריוז עבור אפרו אמריקאיים ו/חנונים, הפעם מדובר בסרט שעשה רעש אמיתי ויש לו את הסיכוי הגדול מכולם לצאת עם הפרס הגדול. טרנטינו הצליח להחניף היטב לוותיקי התעשייה ובסרט התרפקות על הקולנוע זכה למועמדות נוספת והחדשה המרעישה הגדולה היא עצם הימצאו של בונג ג'ון-הו ברשימה המרכזית לזכייה באוסקר® של השנה עם "פריזיטים" המשובח שלו (וזאת מעבר למועמדות שלו לסרט הזר - מה שעשה "רומא" בשנה שעברה).

גם השנה חשקה נפשנו להמר בכל אחת מהקטגוריות ושוב אי אפשר לנפק הימור מושכל מבלי להישען על משאלת לב וזאת בשביל לאזן את ההפרש בין הרציונל לבין הרהורי ומשאלות הלב. בכל קטגוריה נעניק לכם את הפרשנות שלנו בנוגע להימור הזוכה, ההימור הבוכה וכמובן את הרצון האישי, שייתכן והלוואי וישיק גם עם ההימור המנצח. הטקס מתחיל ממש אוטוטו וכתבי אתר "סרטים" התאספו על מנת להעניק לכם את ההימור שלהם. מתחילים.

* לשמחתנו, ההימורים נכתבו לפני שהופץ צילום המסך אותו צייצה ומחקה האקדמיה בעמוד הטוויטר הרשמי שלה, שבעצם חשף את זהותם הכמעט ודאית של הזוכים. אז...נחיה ונראה...


והמנצח הגדול של הערב, הוא...? | צילום:IMDB

אלה המועמדים בקטגוריות המרכזיות:

הסרט הטוב ביותר

זוכה
מיכאל - זוכה אריה הזהב וסרט שמשלב בין דרמת פשע לבין קומיקס עדיין נישא על גלי ההייפ המטורף שלא הצליח לשקוע. "הג'וקר" היה ונותר הדבר האמיתי ביותר ולמרות שקצת קשה לכל מיני גורמים בעולם הבידור שמחצית ממועמדי הפרס הראשי הם גברים לבנים זועמים, שיביאו משהו טוב יותר ונדבר.
זיו - זאת לא השנה להיות סרט טוב. הג'וקר טרף את הקלפים ולמרות גלובוס הזהב בו זכה "1917" של מנדס, קשה להאמין שהג'וקר לא יזכה.

בוכה
מיכאל - מרטין סקורסזה, שאמנם כבר אוחז בפסלון אחד, אבל גם מתחיל לשבור שיא כלשהו עם עוד 13 מועמדויות יוסיף רק מועמדות וישאיר את הבמה לצעירים.
זיו – "פרזיטים", סרט כל כך מיוחד ששנה שעברה בוודאות היה זוכה בפסלון המוזהב אבל בזכות תצוגת השיא של מר פיניקס, הוא יצטרך להתפשר על פרסים אחרים.

משאלת הלב
מיכאל - בגדול, ש"ג'וקר" יזכה, אבל אם לא הוא...תנו לפרזיטים הייחודי, חוצה הז'אנרים ויוצא הדופן של בונג ג'ון-הו לחלוב את הקופה עד הסוף.
זיו - שמגיע אז מגיע, ג'וקר.


האחד יזכה - השני ככל הנראה יבכה | צילום:IMDB

הבמאי הטוב ביותר

מיכאל – הקרב הצמוד ביותר יהיה בין קוריאה לבין הבריטי עם השם הספרדי. ככל הנראה מנדס יזכה.
זיו - מנדס ("1917") הוא בעל היתרון של סרט שתופס יותר אוכלוסיות. סרט שנמצא כרגע בבתי הקולנוע ועבודת הבימוי נראית בזכות ה"וואן שוט".

בוכה
מיכאל – טרנטינו ימתין לחכות להפוך לאבא, כדי לבכות מאושר. בינתיים הוא יבכה בעצב שאת שני האוסקרים® היחידים שהוא אוחז, הוא קיבל על תסריט.
זיו – אם הכי מגיע לבונג ג'ון-הו הקוריאני עבור עבודת בימוי מיוחדת ומרתקת, בסרט שמזכיר לנו שהקוריאנים יודעים לעשות קולנוע, אז כנראה שהוא לא יקבל את ההכרה לה הוא ראוי.

משאלת הלב
מיכאל – בונג ג'ון-הו צריך לקבל כמה שיותר הכרה על יצירת המופת המטורללת שלו. אם לא עכשיו, אימתי?
זיו - בונג ג'ון-הו, כי הכי מגיע לו.


וככה בדיוק אני הולך להביא לכם פסלון מזהב | צילום: IMDB

השחקנית הראשית הטובה ביותר

זוכה
מיכאל רנה זלווגר, קלללללללללללללל ל. טוב, כמעט קל. סקרלט ג'והנסון בהחלט מעניקה פייט ראוי, אבל נו....רנה, שינתה את שיניה מהקצה אל הקצה.
זיו – בחלק מהמקרים לאו דווקא השחקן הטוב ביותר זוכה באוסקר® אלא זה שמופיע בסרט הכי נכון, סינתיה אריבו אשר חדרה לתודעה רק בשנתיים האחרונות תזכה להרים את הפסלון הנכסף מהר מאוד.

בוכה
מיכאל סקרלט ג'והנסון עשויה להזיל דמעה עם מועמדות שנייה וראויה בהחלט, אבל סירשה רונאן כבר מגיעה מוכנה מראש בטקסי האוסקר® עם מטפחת לניגוב הדמעות ובהחלט מתחילה להתפתח בתור "תמיד מועמדת ואף פעם לא זוכה".
זיו רנה זלווגר עם הופעה מרשימה ביותר בהחלט ראויה לפסלון.

משאלת הלב
מיכאל – רק רנה זלווגר. העוול הגדול ביותר יכול להתרחש אם היא בטעות תאבד את הפסלון לאיזו פוליטיקה, פנקסנות או סגירת חובות כלשהי של האקדמיה.
זיו - סירשה רונאן. פעם שלישית גלידה, או פסלון מוזהב.


היא כבר מוכנה עם הפוזה | באדיבות סרטי נחשון

השחקן הראשי הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – הקרב הדו ראשי הזה יפריש את הילדון הצידה ולמרות הופעתו המדהימה של אדם דרייבר, עצמות הגב הבולטות והצחוק הפסיכוטי של חואקין פיניקס יזכו אותו בפסלון אחרי שלוש מועמדויות עקרות.
זיו – איך אומר רון קופמן? "דלג דלג", תוך כדי הדילוגים אפשר לזרוק את הפסלון לכיוון חואקין פיניקס.

בוכה
מיכאל – זה קצת עצוב ומצחיק בו זמנית, שהסצנה הבלתי נשכחת מ"סיפור נישואים" היא הסצנה שאדם דרייבר מסיים בדמעות. יש לו הזדמנות לשחזר זאת בשידור חי.
זיו אדם דרייבר. הוא בכה ב"סיפור נישואים", שימשיך לבכות גם באוסקר®. אם הוא ימשיך להופיע בכל סרט שיוצא הוא בסוף יקבל פסלון.

משאלת הלב
מיכאל – אם ירצו, זקני האקדמיה...זה נראה שהקלפים יסתדרו עבורי במשאלת הלב ובזכיות. רק פיניקס לאוסקר®.
זיו – ניצחון קליל להית' לדג'ר, אה...סליחה, חואקין פיניקס.


צוחק כל הדרך אל הנפת הפסלון באוויר | צילום:IMDB

שחקנית המשנה הטובה ביותר

זוכה
מיכאל – זה מריח כמו לורה דרן שהולכת לקחת את הסיפור הזה, בזכות הופעה מבריקה ב"סיפור נישואים" וגם בזכות העובדה שזו המועמדות השלישית כבר, אז...יאללה!
זיו קתי בייטס, עוד תפקיד מרשים של גברת בייטס לאוסף התפקידים המרשימים שלה .

בוכה
מיכאל קתי בייטס תבכה, כי היא כבר זקנה ויש לה רק אוסקר® אחד בכפתה (על הכפיתה מ"מיזרי", שמתחילת שנות התשעים) ועוד שתי מועמדויות עקרות.
זיו לורה דרן, מה היא אשמה שבייטס כל כך טובה?

משאלת הלב
מיכאל קתי בייטס, המגלמת את האם בסרטו של קלינט איסטווד - "ריצ'ארד ג'ול", היא זו אשר מעניקה את ההופעה הטובה, הכנה והאמיתית ביותר מכל שאר המועמדות.
זיו - קתי בייטס, אמנם כבר זכתה באוסקר®, אבל היא שחקנית כל כך טובה שמגיעים לה כמו שיותר פסלונים משלה.


עוד מועמדות לפח!! | באדיבות Tulip Entertainment

שחקן המשנה הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – קרב צמוד בין שני האולד טיימרים וזוכי האוסקר® של "האירי" יוכרע בזכות הצעקות של אל פאצ'ינו.
זיו – אנטוני הופקינס, בקטעים מסוימים נראה שהוא יותר אפיפיור מהאפיפיור.

בוכה
מיכאל בראד פיט, שכבר רשם לא מעט מועמדויות ובסוף הזכייה באוסקר® הגיעה בזכות שותפות להפקה של "12 שנים של עבדות".
זיו אל פאצ'ינו, למרות שקשה לי לתאר אותו בוכה.

משאלת הלב
מיכאל – למרות האהבה העצומה לאל פאצ'ינו, יש משהו רומנטי בשובו של ג'ו פשי לקולנוע המודרני-טלוויזיו ני ובחסות בן דורו ומלהקו מימי הזוהר - מרטין סקורסזה. תנו לו איזה אוסקר®.
זיו - ג'ו פשי, כי מי עוד יכול לומר שמקולי קאלקין שרף לו את הראש? לא מגיע לו פסלון?


ככה נראה זוכה אוסקר® | צילום:IMDB

וככה נראה מי שמביא לו את הפרס | צילום:IMDB

התסריט המקורי הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – התסריט של הקוריאני וזאת עובדה, הוא הדבר המרענן והטוב ביותר בשנת הסרטים הזו, אז לפחות במחלקה הזו שיגרוף פרס אחד.
זיו – כולם מועמדים ראויים ואין בולט יותר מכולם - בונג ג'ון-הו יקופח בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, וככל הנראה גם בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר, אז לפחות ירוויח על התסריט הטוב ביותר.

בוכה
מיכאל – המועמדות הראשונה של ריאן ג'ונסון עם "רצח כתוב היטב" היא תולדה של אדפטציה או נכון יותר אינטרפרטציה שלו לספרי אגתה כריסטי וגם הולידה לו מועמדות ראשונה שלא תבשיל לכלום, למרות שהוא מאוד מאוד רוצה.
זיו – "סיפור נישואים", כי זה מרגיש שהיו הרבה דמעות בזמן הסרט ויהיו הרבה גם אחרי.

משאלת הלב
מיכאל – אין ראוי יותר מהקוריאני לממש את כל הפוטנציאל הגלום בסרטו.
זיו – טרנטינו תביא איזה אוסקר® לנתב"ג.


נו, נו, נו...לקחנו אוסקר® או לא?! | באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

התסריט המעובד הטוב ביותר

זוכה
מיכאל - נדמה כי "האירי" של סקורסזה יקבל את הכבוד הראוי לו במחלקה הזו.
זיו – התלבטות קשה בין "האפיפיורים" ; לבין "האירי", כנראה שהקסם של סקורסזה ייתן את היתרון במקרה הזה.

בוכה
מיכאל – גרטה גרוויג ו"נשים קטנות" כנראה ציפו לאיזה אוסקרון® באיזו שהיא מחלקה וממש יתבאסו שהן יצאו עם ידיים ריקות בכל המחלקות.
זיו – "האפיפיורים" ; יבכו עד שייצא עשן לבן.

משאלת הלב
מיכאל – אולי כדאי לנסות להשחיל איזה אוסקר® קטן לידיו המבריקות של טאיקה ואיטיטי, כדי לתגמל אותו על אחד הסרטים היצירתיים של השנה.
זיו – "נשים קטנות" בסופו של דבר הקטגוריה היא תסריט מעובד והסרט הזה הכי עומד בתנאים לסרט מעובד.


שלושה חברים (זקנים למדי) יצאו לדרך | צילום:IMDB

הסרט הזר הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – טוב...אתם לא באמת מצפים לתשובה רצינית ולא מתחכמת כאן? נכון? יא פרזיטים!
זיו – האנשים שבוחרים בפרס יצאו עלובי החיים אם ימנעו ממנו את כאב התהילה או ליתר דיוק ימנעו ממנו את ההגעה לארץ הדבש, בקיצור - "פרזיטים", בלי מתחרים.

בוכה
מיכאל – בואו נעשה מזה טלנובלה ספרדית כתובה היטב וננסה למצוא איזה שוט קצר של אלמודובר מזיל דמעה בקהל.
זיו – כנראה שבשנה אחרת התחרות הייתה יותר צמודה ו"כאב ותהילה" היה מקבל קצת יותר הכרה וכבוד, מהכאב והתהילה כנראה יישאר רק הכאב.

משאלת הלב
מיכאל – האמת, שאם יש סרט שרציתי שייקח את הפרס ולא קוראים לו "פרזיטים", זה "עלובי החיים" הנפלא, הבועט והמטלטל של הבמאי הצעיר - לאדג' לי. סרט ראשון ומועמדות ראשונה, אז אולי גם יפרגנו לו עם איזו זכייה ראשונה?
זיו - למרות שם הסרט, כל המעורבים בסרט ממש לא פרזיטים, הם ראויים לכמה שיותר פרסי אוסקר®.


אני סופרת כבר אוסקר® שני...אתה איתי אחי?! | באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

סרט האנימציה הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – "קלאוס", כי מישהו מנטפליקס צריך להרים שם פסלון על סרט הכי טוב בקטגוריה מסוימת והאמת שמגיע לסרט המקסים והנפלא הזה.
זיו – "מיסטר לינק", זכה בגלובוס הזהב בצדק, יזכה גם בפסלון הזהב .

בוכה
מיכאל – "מיסטר לינק". כי סיפרו לו בגלובוס הזהב שהוא הכי טוב והוא האמין להם.
זיו – "צעצוע של סיפור 4". כמה קשה לשמור על אותה הרמה הגבוהה במשך ארבעה סרטים שונים, רק זה לבד מצריך אוסקר®.

משאלת הלב
מיכאל – "צעצוע של סיפור 4", כי הקסם שלו לא מפסיק לעבוד ולהשפיע.
זיו – "צעצוע של סיפור 4" מהסיבה הקודמת.


אמרו לי בגלובוס הזהב להתאמן על קידות | באדיבות סרטי יונייטד קינג

הצילום הטוב ביותר

זוכה
מיכאל - טוב, זה די ברור שרק אם יקרה נס או התערבות חיצונית, שלא ברור מי מתפעל אותה, אז רוג'ר דיקנס ("1917") לא ייקח את האוסקר® השני בהיסטוריה שלו על צילום.
זיו – יש כמה קטגוריות שהזוכה ("1917") סגור ואין טעם להוסיף עוד מועמדים, זאת אחת מהן.

בוכה
מיכאל – רוברט אגרס, שהאוסקר® הראשון שנמצא במרחק נגיעה ממנו, הולך לצפוי מכל ולא לחזון השחור-לבן והמיוחד של האיש.
זיו – כל השאר.

משאלת הלב
מיכאל – שוב, הפעם הלב עם הזוכה הצפוי. כי אי אפשר שלא לתגמל את הגימיק המרשים של השנה והשנים האחרונות באיזה פרס על יצירתיות, עקביות ועוד סט מילים שיבטאו התרשמות מהפלא הוויזואלי הזה.
זיו – הקטגוריה סגורה אצל "1917".


אי אפשר שלא לתגמל את האיש שצילם את פאר היצירה הזו | באדיבות סרטי יונייטד קינג

העריכה הטובה ביותר

זוכה
מיכאל – "פורד נגד פרארי" יגנוב איזו קטנה, בזכות המהירות חסרת המעצורים שלו וצמד העורכים: מייקל מקאסקר ואנדרו באקלנד, יהנה מזכייה ראשונה באוסקר®.
זיו – כל המועמדים ראויים וקשה לבחור, אבל נראה ש"האירי" הכי מתאים לזה.

בוכה
מיכאל – טום איגלס, העורך של "ג'וגו' ראביט" ממש ירצה לקבל אוסקר® ראשון ויתאכזב.
זיו – קצת אחרי "האירי" ובמקום השני במסלול זה כריסטיאן בייל שבוכה במכונית מירוץ, לא נורא בייל, במירוץ הבא.

משאלת הלב
מיכאל – תנו איזה משהו ל"האירי". הוא בטעם של פעם והוא ערוך נפלא.
זיו – חמישה פסלונים, אחד לכל מועמד, באמת שלכולם מגיע.


מתים לאיזה אוסקר®, אבל הוא לא נראה מעבר לפינה | באדיבות סרטי פורום פילם

האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר

זוכה
מיכאל - השוט היחיד של מנדס ינצח את השוטים המרובים והעמוסים של "הנוקמים: סוף המשחק" ו"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר".
זיו - היצירתיות באפקטים של "1917" להבדיל מהקלישאתיות של "הנוקמים: סוף המשחק", "מלך האריות" ו"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" יתנו לו עוד פסלון.

בוכה
מיכאל - לא מספיק הרגתם לחנונים את טוני סטארק, עכשיו גם את האוסקר® היחיד ש"הנוקמים" יכולים לקבל הם מפסידים לסרט, שבו העלילה מתבצעת כולה על הקרקע?
זיו - "מלך האריות", הסרט שכל משמעותו היא אפקטים ויזואליים חדשים לא יקבל על כך אוסקר®, מאז מות מופסה הממלכה לא רעשה עד כדי כך.

משאלת הלב
מיכאל – סקורסזה ו"האירי" שלו. שינצחו את "הנוקמים: סוף המשחק" ועולם הקומיקס במגרש היחיד שקובע - טקס האוסקר® וגם אם מדובר בפסלון זניח יחסית, בטוחני שהוא יהיה משמעותי ויהווה ניצחון קטנטן עבור סקורסזה.
זיו – הזוכה ומשאלת הלב תואמים.


עשיתם את ת'ור עצוב (ואת סקורסזה שמח). לא תפרגנו עם איזה אוסקר®, כדי שישמח? | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר:
גיא נתיב לא כאן השנה, אז שוב חזרנו לומר את האמת...לא באמת אכפת לנו.


"נשים קטנות" מעולם לא הגיעו מקושטות כמו שהן יוצאות להן אל הסט של גרטה גרוויג, אז אולי שם ייקטף פסלון ראשון ואחרון. בכל הנוגע למחלקת האיפור אנחנו נקבל קרב צמוד בין צוות האיפור של רנה זלווגר לבין הצוות המקביל של קמרון דיאז וג'ון לית'גו (כנראה שיותר מגיע להן לזכות). בכל הנוגע למוזיקה המקורית, ג'ון וויליאמס כבר לא כל כך מקורי, אבל אולי יקבל את הכבוד בפעם האחרונה, לפני שהוא מופרש לספין אוף נוסף ואולי גם "רוקטמן" של אלטון ג'ון יקבל איזה אוסקר® מחניף על השיר הטוב ביותר. אולי.

שוב נברך בברכת חג אוסקר® שמח לכולנו ומיד נצמיד ראש לכרית, בשביל לאגור כוחות לצפייה לילית, אשר לא כוללת את הכדור הכתום.

טקס האוסקר® ישודר בלילה שבין ראשון לשני, ה-10/02, בשעה 03:00 לפנות בוקר ב-yes1 ויהיה זמין למחרת בחינם ב-VOD של yes ו- STINGTV.

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הימורי אוסקר® 2020
סרטים בקולנוע