ג'יימס קמרון מחפש את אטלנטיס

קולנוע
שמחה יעקובוביץ' וירון ניסקי מביאים אלינו סרט תעודה מחקרי אודות אחד מהנרטיבים המרתקים אחר היבשת האבודה אטלנטיס. ביום ראשון, ישודר הסרט בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק.

ג'יימס קמרון מחפש את אטלנטיס
ג'יימס קמרון מחפש את אטלנטיס

בזמן שאתם מחכים ל"אווטאר 2" ו-"אווטאר 3", אתם מוזמנים לגלות שקמרון הוא חוקר ימי ידוע, בנוסף להיותו מחזיק אוסקרים הוליוודים בארון. היוצרים הישראלים, שמחה יעקובוביץ' וירון ניסקי יצאו למסע חיפוש אחר אטלנטיס ויצרו סרט תעודה מחקרי יחד עם קמרון שגם משתתף בסרט.

הסרט "החיפוש אחר אטלנטיס" הוא תוצר של שיתוף פעולה בין נשיונל ג'אוגרפיק ודיסקברי קנדה. מדובר בסרט תיעודי אשר מתחקה אחר הסיפור של היבשת האבודה, אטלנטיס, אחד מתעלומות הארכאולוגיות הגדולות. הצילומים נערכו ברובם מתחת למים וברחבי אגן הים התיכון. סיציליה, מלטה וכרתים, הם רק חלק מהמקומות בהם ביקרו יעקובוביץ' וניסקי.

הסיפור אודות אטלנטיס, חובק בתוכו ניסיונות רבים לגבי מיקומה של היבשת ובאשר להיעלמותה. ישנם חוקרים האומרים כי היא הייתה משל בכתביו של הפילוסוף אפלטון, אשר שם נכתב, כי היא נמצאת ממערב למצרי גיברלטר ונחרבה לאור זעמו של זאוס. אחרים אומרים כי יתכן והייתה קיימת יבשת כזאת, אך היא נחרבה בהתפרצות געשית.



ניסקי ויעקובוביץ' לא מספרים יותר מידי על הממצאים בסרטם אבל בהחלט מציינים כי ישנם תגליות מעניינות. קמרון אמר כי: "גילוי האמת הארכיאולוגית וההיסטורית מאחורי מיתוס העיר אטלנטיס ריתק אותי מאז ומעולם, צוות מסע המחקר שלנו חקר מספר תיאוריות חדשות על מקום המצאה האמיתי של אטלנטיס, מי היו האנשים שאכלסו אותה, ואיזה אסון מחק אותם מעל פני האדמה לפני למעלה משלושת אלפים שנה... הגענו למספר עדויות טובות לכך שהייתה אכן קיימת תרבות המבוססת על יורדי ים ומסחר מחוץ ל'עמודי הרקולס, כלומר מחוץ למצרי גיברלטר מעבר לחופיה של ספרד. זהו ממצא די גדול".

"החיפוש אחר אטלנטיס" שודר בינואר בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק ארה"ב והפך להיות התוכנית השלישית הנצפית ביותר. בארץ הוא ישודר במקביל לעוד 170 מדינות. יעקובוביץ' זכה בשני פרסי אמי בתחום העיתונות החוקרת, מכהן כמפיק בפועל של אטלנטיס וכבר שיתף פעולה בעבר עם קמרון בסרט "מערת הקבורה של ישו", הסרט זכה בפרס CSC לצילום הטוב ביותר לסרט דוקומנטרי. על אטלנטיס אמר: "הסרט משך קהל צופים נרחב ולשמחתנו השאירו אותו מרותק עד סופו. אני גאה בכך".

ניסקי המפיק האחראי, זכה בפרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה על יצירותיו, משמש גם כתסריטאי לסדרות רבות, בניהן "היהודים באים", מסר: "הפקת הסרט כללה מסעות מורכבים ומסוכנים לעומק הים והיבשה והציבה בפנינו אתגרים יוצאי דופן. גייסנו משלחות של טובי המומחים סביב העולם, צוותי צוללנים וטכנולוגיות חדשניות בחזית המדעית ותזמרנו ביניהם. הסיפור שלנו, הוא התגשמות חלום ואני שמח שהצלחנו להלהיב את קהל הצופים כפי שאנחנו התלהבנו".

"החיפוש אחר אטלנטיס" ,ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק ישראל, שידור ביום ראשון ה-12.3.17 בשעה 21:00.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ג'יימס קמרון מחפש את אטלנטיס
סרטים בקולנוע