סיכום טקס גלובוס הזהב 2016: השארו עירניים

קולנוע
לאחר שבשנתיים האחרונות הטקס דווקא הצליח להיות מוצלח ומעניין, החלה הירידה. ריקי ג'רבייס כמנחה אינו מספק את הסחורה, הטקס עצמו נמרח סביב נאומים אינסופיים ולא מעט פרסים צפויים, אך השורה התחתונה היא שהיו גם לא מעט הפתעות.

סיכום טקס גלובוס הזהב 2016: השארו עירניים
סיכום טקס גלובוס הזהב 2016: השארו עירניים

אני חייב להודות שבשנתיים האחרונות גלובוס הזהב קנו את האמון שלי שנית, האמת. בתור טקס משני המקדים לאוסקר, וכזה שגם נחשב לנחשק בקרב תעשיית הטלווזיה, אני נהניתי ממנו בשנה שעברה למשל הרבה יותר מאשר מהאוסקר עצמו או מהאיימי. אחד מהדברים הבולטים בשנתיים האחרונות היה צמד המנחות הנהדרות, טינה פיי ואיימי פולהר, שהצליחו לגרום לי במלוא המשמעות להתפקע מצחוק. הן היו מוצלחות, הצמד. במקומם הביאו הפעם את ריקי ג'רבייס, והוא, כמו שאומרים, לא מספק את הסחורה. הוא מנסה לשעשע, אך משהו בגישה הצינית והממורמרת שלו פשוט לא מצליח לגרום לי אפילו לחייך. ההגשה האדישה שלו גורמת לי בעיקר להתעייף, וכוס הבירה ממנה לגם בכל "פאנץ'" שאמר במהלך ההנחיה הייתה פשוט מגוחכת ומתאימה לסיטואציה, היה נראה שרק רצה לשתות ושיניחו לו לנפשו.

אז כן, בנוגע לטקס עצמו, הוא לא היה מוצלח כמו קודמיו. הוא היה ארוך במיוחד, מלא בהפסקות פרסומות, ההנחיה הייתה יבשה ולא מוצלחת ולכל אורכו היו נאומים מתישים ומרוגשים מידי משאר הזוכים. אבל בואו נתעסק בחלק החשוב באמת: הזוכים עצמם. אז ככה; לא ניחשתי כמעט אף קטגוריה ראשית כפי שהייתה. הנה כמה מהמפתיעות שבניהן;



שחקנית המשנה הטובה ביותר היא קייט ווינסלט, וכשאת מתחרה מול אליסיה ויקנדר על תפקידה הנהדר ב"אקס משינה", או מול ג'ניפר ג'ייסון לי על תפקידה העוצר נשימה ב"שמונת השנואים", זכייה כזו פשוטה היא לא מובן מאליו. קייט ווינסלט כבר גמרה את ימי הזוהר שלה; טיטאניק כבר נמחק להרבה ממנו מהרזומה, והנה, היא מוכיחה שהיא עדיין בעניינים ומסוגלת להיות שחקנית טובה ומוערכת לא בזכות עברה הרחוק, אלא בזכות כישרון מוחלט. אגב, היא הבחירה שלי גם כן, למרות שההימור המוחלט היה ג'ניפר ג'ייסון לי (שנהדרת לא פחות, אם שאלתם)

שחקן המשנה הטוב ביותר הוא סילבסטר סטאלון, והנה, הוא הוכיח את עצמו בגדול. האיש והאגדה עם קריירת השרירים הלא מוערכת בעיני האקדמיה, הצליח אחרי 40 שנה לזכות בפסלון שספק יעיד וספק לא על זכייתו באוסקר הקרוב. לטעמי האישי מארק ריילנס היה צריך לזכות בקלות על תפקידו המקסים ב"גשר המרגלים", אך בהתחשב בעובדה שסטאלון כבר זקוק באופן נואש לפסלון כזה או אחר, אנו מבינים את הזכייה.



השחקן הטוב ביותר בסרט קומדיה או מוזיקלי הוא מאט דיימון, והאמת? זו לא הפתעה גדולה. זה לא שלדיימון הייתה תחרות קשה, וזה לא שמארק רופאלו או כריסטיאן בייל שהתחרו מולו היו יותר מידי טובים ממנו. התפקיד שלו היה מרענן, מצחיק וקליל, והוא לגמרי עמד בו בכבוד. בתור אחד שלא מעריץ את השחקן, אני יכול לומר בכנות שמגיע לו.

השחקנית הטובה ביותר, בסרט קומדיה או מוזיקלי היא ג'ניפר לורנס, נו, כאילו שיש שחקנית אחרת שמסוגלת להתחרות מול מלכת הקולנוע הנוכחית. לא משנה כמה יגידו שהיא צעירה מידי עבור התפקידים שנותנים לה, היא שמה את כולם בכיס הקטן. ג'יילו (כך כינתה עצמה בטקס) היא המאמי הבין-לאומית של הוליווד, ואין ספק שמי שלא צפה בהופעתה המסעירה ב"ג'וי", פשוט הפסיד. זו בעיני שמה בכיס הקטן את הופעתה בחלום אמריקאי או במשחקי הרעב.



השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה הוא ליאונרדו דיקפריו, על תפקידו בסרט "האיש שנולד מחדש", וזו הפעם הראשונה שהקהל מתחיל לחשוד, האם הבחור שמעולם לא זכה באוסקר מתקרב אל הפרס שכל כך ייחל לעצמו? אין ספק שתפקיד חייו של ליאו מבחינתי יהיה איש העושר והמותרות ב"הזאב מוול סטריט", אך אם הפעם איגוד העיתונאים הזרים בחר בו לשחקן הטוב ביותר בסרט דרמה, יש סיכוי לא מבוטל שיזכה הוא גם באוסקר הקרוב. אני כבר לא יכול לחכות לצפות בסרט המדובר.

השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה היא ברי לרסון על הסרט "חדר", והנה, יש מנצחת בקרב החתולות שלנו. קשה שלפספס את הבעת האכזבה בעיניה של קייט בלאנשט, אך מסתבר ששחקניות מהסוג החדשני, הזוהר, האלו שמשחקות בסרטים לא שגרתיים שכאלו, הן הדבר הלוהט הבא. אני כבר לא יכול לחכות להזדמנות בה אצפה בסרט הזה, ממש בקרוב.

הבמאי הטוב ביותר גם כן מפתיע, וזהו אלחנדרו גונזלס על בימויו של "האיש שנולד מחדש". הבמאי הזה כבר הצליח להפתיע את כולנו בשנה שעברה עם "בירדמן", שהלך ונהפך לסרט המפתיע של השנה שספג כל זכייה אפשרית, למרות שבגלובוס הזהב בשנה שעברה זכה דווקא ריצ'ארד לינקלייטר - שלא זכה באוסקר שאחריו - מה שמעלה את החשש שגם הפעם מדובר בפרס שמהווה תקוות שווא. אלחנדרו גונזלס הוא במאי עם חזון אמנותי אינסופי, צורת הצילום והעריכה בסרטיו מעוררת השראה, ונראה, אולי גם הסרט הזה יפתיע בטקס הקרוב כמו סרטו הקודם.

הסרט הטוב ביותר בז'אנר הקומדיה או המוזיקלי הוא "להציל את מארק וואטני", כצפוי, אף על פי שהוא אינו סרט קומדיה, וממש אינו מוזיקלי. אני שמח שרידלי סקוט חזר למוטב ולהערכה שהוא ראוי לה, חבל לי שאלו ניתנים על סרט שבעיני היה סמל לבינוניות ולקיטשיות ההוליוודית שאנו רגילים לה. "להציל את מארק וואטני" הוא סרט סביר ומהנה, אך לא כזה שראוי לכל הפרסים והשבחים שהוא מקבל. נקווה שאלו יפסקו כאן ולא ימשיכו לאוסקר הקרב.



והנה החלק שבאמת הצליח להותיר אותי פעור פה: הסרט הטוב ביותר בז'אנר הדרמה הוא "האיש שנולד מחדש". כן כן, האיש שנולד מחדש. בואו ניקח נשימה ונסביר לרגע; רוב הסרטים שזוכים בגלובוס הזהב, הם אלו שיזכו גם באוסקר. אם "האיש שנולד מחדש" יזכה גם באוסקר, משמע, אלחנדרו עלול לזכות בשנה הבאה בפעם השניה בשני תחומים שונים, הבימוי והסרט עצמו, פעם אחר פעם ברצף. אך זה עדיין לא ההימור שלי. לדעתי, דווקא "ספוטלייט" שלא זכה באף פרס בטקס זה, הוא זה שיזכה בפרס הגדול באוסקר הקרוב, ואלחנדרו הולך לצערי לאכול את כובעו היטב. אבל העובדה שהוא הצליח לזכות השנה למרות כל הניחושים וההימורים, לגמרי הצליחה להפתיע אותי.

פרסים נוספים ושוליים:
תסריט: "סטיב ג'ובס" - אהרון סורקין
סרט אנימציה: "הקול בראש"
שיר מקורי בסרט: "ספקטר" - סאם סמית' - Writing’s On The Wall
סדרת דרמה: "מר רובוט"
סדרה קומית/מוזיקלית: "מוצרט בג'ונגל"
מיני סדרה: "Wolf Hall"
שחקנית ראשית בסדרת דרמה: טראג'י פ. הנסון - "אימפריה"
שחקן ראשי בסדרת דרמה: ג'ון האם - "מד מן"
שחקנית ראשית בסדרת קומדיה: רייצ'ל בלום - "Crazy Ex Girlfriend"
שחקן ראשי בסדרת קומדיה: גאל גרסיה ברנאל - "מוצרט בג'ונגל"
שחקנית משנה: מאורה טירני - "הרומן"
שחקן משנה: כריסטיאן סלייטר - "מר רובוט"
שחקנית ראשית במיני סדרה: ליידי גאגא - "אימה אמריקאית"
שחקן ראשי במיני סדרה: אוסקר אייזק - "Show Me a Hero"
פסקול: "שמונת השנואים"

עד כאן לבינתיים גלובוס הזהב, נתראה לקראת האוסקר.



לכתבות נוספות:
גלובוס הזהב 2016, המועמדים וההימורים -
www.sratim.co.il/viewnews.php?i d=2102

גלובוס הזהב 2015, סיכום:
www.sratim.co.il/viewnews.php?i d=1819
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סיכום טקס גלובוס הזהב 2016: השארו עירניים
סרטים בקולנוע